Een goede tekst is veel meer dan woorden alleen. Het moet je boodschap duidelijk overbrengen aan je doelgroep. Die tekst moet passen als je favoriete jas! Het is immers je visitekaartje!
Voor deze ‘vertaalslag’ is kennis, concentratie en geduld nodig. Alleen dan is het resultaat: Een helder verhaal dat bij jou en je organisatie past. Herkenbaar voor jezelf én voor je opdrachtgevers.
Dat klinkt logisch en lijkt niet moeilijk. Toch is schrijven een vak apart. Want het (her)schrijven en corrigeren van tekst is een creatief proces.
HET GROTE BELANG VAN EEN STERKE, ZAKELIJKE TEKST WORDT VAAK ONDERSCHAT
Je bedrijf, product of dienst op een krachtige manier presenteren aan je doelgroep. Hoe breng je die boodschap over? Het is belangrijk je verhaal op een heldere en zakelijke manier te verwoorden. Die qua stijl en woordkeus bij jouw doelgroep past. Dat geldt voor iedere organisatie. Het kiezen van de juiste woorden, het inleven in de werkzaamheden van je opdrachtgever maken dat je een problem solving oplossing kunt bieden. Het zijn factoren die dan ook van groot belang zijn.
Het vinden van de juiste tekst, de goede tone of voice, is vaak lastiger dan je in eerste instantie denkt en kan een werkelijke worsteling zijn. Je kunt het zo gemakkelijk vertellen in een gesprek of voor een groter publiek. Maar schrijft het eens goed op papier, in je eigen sfeer, geschikt voor jouw doelgroep. Het scherm kan dan lang leeg blijven of de prullenmand helemaal vol.
Door goed taalgebruik krijgt een tekst zoveel meer kracht. Een goede tekst, deskundig en correct geschreven, zegt veel over de professionaliteit van jouw organisatie en straalt betrouwbaarheid uit. Het is je visitekaartje!
EDITING
Zelf schrijven of uitbesteden?
Hoe fijn is het die worsteling van het schrijven van een goede tekst aan een professional over te laten! Zodat jij je op jouw expertise kunt richten en geen kostbare tijd verliest aan het schrijven van een tekst waar je achteraf toch niet (helemaal) tevreden over bent.
Gelukkig is dat niet nodig met een goede redacteur achter de hand!
PROAS is zeer ervaren in het (her)schrijven en optimaliseren je zakelijke teksten. Een storyteller die zich in jouw product of dienst inleeft. Met passie. Om tot het beste resultaat te komen.
Samen vinden we een toon die past bij jouw zakelijke identiteit. Want in onze tijd van massamedia is een authentiek verhaal erg belangrijk.
Eindredactie
Je hebt een prachtig boek geschreven, of een brochure, een jaarverslag of ... Maar weet je zeker of er geen spel- en stijlfouten meer in voorkomen?
Hoe is het met de interpunctie? Is de indeling van je artikel correct?
Of twijfel je nog of je toch iets over het hoofd heb gezien?
Dan heb je een eindredacteur nodig. Iemand die je tekst toegankelijk, foutloos en aantrekkelijk maakt. Ervoor zorgt dat je tekst loopt. Die ervoor zorgt dat deadlines worden gehaald.
Een goede eindredacteur kijkt verder dan de spelling van d’s en t’s. Iemand met een helicopter view, die naar het hele plaatje kijkt: een goede kop, een pakkend intro, een bondige streamer, een logische opbouw, nagetrokken feiten.
PROAS is zo'n eindredacteur. Met 8 jaar ervaring als eindredacteur van een educatief tijdschrift zetten wij de juiste puntjes op de i.
SAMENWERKEN
Interesse om te zien wat we voor elkaar kunnen betekenen?
Dan nodigen we je graag uit voor een kennismakingsgesprek.
Persoonlijk en betrokken advies, het nakomen van afspraken en doen wat je zegt en belooft.
Dat is de basis voor een langdurige relatie met mijn opdrachtgevers.